12 09/13
23:24

Чому ми все частіше обираємо брендові речі


Чому ми все частіше обираємо брендові речі

Значок на одязі чи передача прихованого змісту? Дизайнерський елемент чи засіб самовираження? Опитавши чималу кількість людей, спробуємо розібратись, чому тепер брендовий одяг обирається частіше, аніж «звичайний».

Фото з мережі
0
Подякували: Ще ніхто не дякував
0
3631

Пальто від M&S, футболки H&M,  джинси Levi`s чи Lee Cooper, можливо пара-дві  Adidas'иків на ногах – у кожного студента в гардеробі обов’язково найдеться щось фірмове. Навіть у тих, котрі завзято виступають проти будь-якого фірмового одягу. Зараз фірми модної індустрії посідають чільні місця у різноманітних рейтингах разом із такими фірмами, корпораціями та виробниками, як  Apple SamsungHondaPepsiDisney тощо. Дівчатка ганяються за новенькими туфельками Steve Madden, светриками Tommy Hilfiger, хлопці — за дорожезними піджаками від Zara і оригінальним взуттям Timberland. Все це стало звичним, студентська стипендія часто відкладається саме для одягу (принаймні у дівчат – точно).

Так що ж таке бренд?

Брендинг — це диференціація продукту. Те ,по чому його можна розпізнати і без логотипа назовні. Бренд — це набагато більше,ніж штамп на куску тканини. Це не те, що ззовні, а те що всередині продукту. Завдання виробника —  вкласти переваги свого продукту, надати значення і виразити  ідеали, яких дотримується бренд. Фірма має зацікавить покупця купити саме його особливий, несхожий на інші продукт, заробити на цьому швидше, аніж його почнуть копіювати і виробляти масово в Китаї та продавати усюди, де тільки можна, під невідомими марками (облягаючі короткі сукні з так званими «фартушками» спереду, котрі зараз є у кожному магазині, чий первісний виробник нікому так і незнаний; взуття Ugg’I, копії яких досі продають на кожному другому базарі; «п’ята кишенька» на джинсах (яку ще називають кишенькою для Zippo), котра зараз є у 90% пар джинсів, була розроблена Леві Страуссом разом з першими джинсами; червона підошва у жіночих туфлях на підборах від Louboutin, котрі завзято повторюють чимало виробників; така ж історія з кедами Converse). Бренд  всередині має нести таку ж цінність, як і ззовні, котрий вже намірено введений на поверхню одягу, щоб донести інформацію про цю річ, статус  того, хто його носить і ідеї самої марки. Тобто футболка Nike буде цінуватись і без логотипа зверху. 

Бренд ідентифікує. Ви ніколи в житті не скажете на лаковану сумочку з крокодилячої шкіри, що це Nike.  До прикладу, той же Nike завжди надихає людей, їхнє всім відоме гасло «impossible is nothing»  постійно тобі нагадує і не дає забути, що ти можеш все! Реклами показують як справді все в твоїх руках і яким чином Nike допоможе тобі  в досягненні мети. Логотип виведений на одяг, щоб оточуючі могли тебе віднести до свого роду субкультури. Hermes показує своїм логотипом (кінь в пряжі) те, як багато зробила сім’я  Hermes  для того, щоб розвинулась фірма; Diesel завжди на стороні вічного буяння духу молодості; United Colors of Benetton за свою концепцію взяли «все можливе різноманіття кольорів для молоді», що пов’язане з самою історією створення бренда.

Не можна зводити всю фірму до всього лиш одного графічного символу. Продукт є, проте він з часом змінюється, а бренд – незмінний.

Чому все ж купують бренд?

Довіра. Брендовий одяг заслужив увагу, в першу чергу, завдяки тому, що покупець знає, що тут його не обкрадуть. Фірми роками робили все, аби покупець був задоволений продуктом і наступного разу він був впевнений — якщо я тут куплю джинси, вони мені не розлізуться за місяць, фарба не змиється після 3 прання. До прикладу, роки заснування:  Marks and Spencer — 1884Н&М — 1947 року, Banana Republic — 1978, Reebok1895Zara — 1975. Деякі люди готові заплатити за одяг більше лише через  марочний капітал. Марка має  власну вартість, незалежно від цінності продукту. Як би це людям не було невигідно, але з роками усе набиває собі ціну.

Для підкреслення статусу. Досить часто представники середнього класу обирають відомі марки, щоб відчути себе вищою елітою, або скласти таке про себе враження в соціумі. Серед таких людей більша частина — люди show off, тобто такі, котрі таким чином висвітлюють себе в кращому світлі, так звана показуха, красування значком чи біркою на публіку. Саме від таких можна почути фрази « Ну це ж Tommy Hilfiger/Vagabond/Reebok», котрі навіть не здогадуються про брендову концепцію як цієї фірми, так і загального значення і суті існування бренда взагалі. Саме такі люди можуть купити дешеву підробку, адже значок на видному місці є, а отже одяг зразу стає придатним для хизування фірмою. Проте є такі, котрі дозволяють собі «фірмак» для підкреслення свого вже досягнутого успіху («Я можу собі дозволити ці речі. Щоб могти це придбати, я багато працював, це відповідає моєму здобутому статусу»). Тобто люди, які принаймні розуміють, навіщо їм саме цей піджак з цим взуттям, а не безмарочні.  Серед таких, зазвичай, зрілі люди, які мають здобуте в житті і розуміння нащо їм це, проте, не молодь.

«Так вийшло, бо саме ця кофтинка в цьому магазині мені підійшла по всіх критеріях» . Звісно, часто одяг вибирається спонтанно і далеко не всі люди думають про марку одягу при виборі тієї чи іншої речі. 

Не секрет, що саме фірмовий одяг має вищу ціну, тому часто від противників будь-якої комерції можна почути фразу: « Я не буду платити лише за імя». Це, з одної сторони, правильно, проте, ціни справедливі. Дійсно, бренд у нас коштує, але все це можна пояснити тим, що фірми визнані у світі. Тому наступного разу, виходячи з магазину Zara з надутим лицем («знову пальто, яке мені сподобалось, коштує поза півтора штуки» ), подумайте: по-перше, Ви в Україні. У нас своя цінова політика; по-друге, Ви вийшли з магазину, чий власник є найвпливовішою людиною в Європі 2012 року, а серед списку найвпливовіших брендів одягу фігурує в першій п’ятірці, поруч з Nike і H&M. А якщо Вас нервують ціни на м’якенькі светрики в Marks & Spencer — подивіться на дату заснування фірми.

І, на останок, два опитування:

Ви в магазині, намірені купити собі щось з одягу. У Вас є вибір між двома абсолютно однаковими футболками, але на одній футболці є логотип фірми, а на другій нема. Їх ціна однакова, Вам по кишені. Яку Ви оберете? (та фірма, яка Вам імпонує)

 

 

  • З логотипом фірми 58,3% 

 

  • Без логотипа  31%

 

  • Буду вибирати за іншими критеріями   10,7%

            (проголосували 84 людини)

 

Другий випадок. Ви в магазині, у Вас вибір між двома футболками — одна без логотипа, а друга така ж, але з логотипом і на 50 грн. дорожча. Яку футболку оберете? (та фірма, яка Вам імпонує)

 

 

  • З логотипом і на 50 грн. дорожчу  30,4%

 

  • Без логотипа  50,9 %

 

  • Буду вибирати за іншими критеріями  18,8 %
 

          (проголосували  112 людей)


Коментарі:


671
0
1074
0
958
0