24 02/15
08:08

Українці у Кремнієвій долині – хто нас там чекає


Працювати у Кремнієвій долині – мрія чи не кожного українського стартапа. Це не лише показник успіху, але й центр, у якому всі потрібні контакти чи потенційні інвестори – на відстані витягнутої руки.

Аня Романдаш
1
Подякували: Rimma
0
730

                Утім, багато стартапів успішно провалюють свою ціль, бо не розуміють американський ринок та не вміють себе продати, переконує Анна Дегтерева. Вона – директор бізнес-акселератора Happy Farm, який працює зі стартапами та допомагає їм стати успішними на ринку. Вона також організовувала конкурси «Інноваційний прорив» та «GMCJunior» і конференцію «UkraineTechGem» (Сан-Франциско), де представляла українську IT-сферу. Дегтерева переконує – більшість українських розробників не знають, чого вони хочуть від долини, і їдуть туди лише «на подивитися».

                 «Багато українців їдуть у Каліфорнію незрозуміло чому. Вони думають, що інвестори побіжать з ними просто тому, що вони з України», - говорить Дегтерева. – «Але нація не грає жодної ролі під час представлення проекту».

                 «В Америці нема якихось національних преференцій, і все залежить від того, як стартап себе зарекомендує», - пояснює Дегтерева.  – «Однак через війну, багато компаній перестали працювати із російськими розробниками. Тому українцям стало трохи легше конкурувати».

                 Події в Україні дозволили зламати деякі стереотипи, які існували в IT-колах. Зокрема, раніше в Кремнієвій долині існував тег #NoRussians, у який об’єднували вихідців із Радянського Союзу. Компанії не хотіли із ними працювати, бо вважали, що їм бракує продуктивності та якості.

                 Зараз інвестори вже знають, що таке Україна, але наші стартапи все ще не навчилися себе рекламувати та продавати. «Біда, що у наших розробників нема культури спілкування, і вони не роблять у Кремнієвій долині потрібних зв’язків», - пояснює Дегтерева. – «Ми не завжди розпізнаємо свої можливості, і як результат, не маємо результату».

                 Інша біда – нерозуміння ринку. «Дуже часто, коли українці презентують проект у долині, то переконують, що у них нема конкурентів. Але нема конкурентів – нема ринку», - говорить Дегтерева.  – «Треба розпізнавати конкурентів та розуміти користувачів, а українські розробники часто не можуть це зробити саме у Штатах».

                 Культурні та мовні бар’єри відіграють важливу роль, коли говоримо про успіх чи невдачу вітчизняної команди. Дегтерева наголошує, що компанія повинна підлаштовуватися під американські стандарти, якщо хоче там працювати. «Важливо не просто знайти гроші, але й зробити бізнес сталим,» - пояснює вона. – «Американці не будуть дивитися на ваш бізнес-план, а хочуть бачити, як ви будете рости і заробляти. Ви маєте пояснити, як ваш стартап буде розвиватися аби інвестор бачив, що ви самі це розумієте».

                 Однак найважливіше – це керуватися правильними цілями перед поїздкою в долину. Тоді розробники зможуть себе розрекламувати, налагодити зв’язки та створити правильну стратегію. Дегтерева наводить приклади українських стартапів, які цього досягли. «Подивіться на Модну Касту чи Petсube,  - говорить вона. – Останні не просто зібрали 250 тисяч доларів інвестицій, але й успішно запустили свою ідею у США».

                 Водночас, не обов’язково одразу їхати в долину. «На початку варто піти в український бізнес-акселератор аби зрозуміти, яку ідею ви хочете показати і чого очікують від вас, - говорить Дегтерева. – А вже після цього варто їхати у Штати».

                 Навіть якщо стартап не орієнтується на американський ринок, то варто подивитися як там все працює. «Я не бачу причин, чому Україна не може мати свою Долину,  - переконує Дегтерева. – Але для цього варто вчитися у найкращих». 


554
0
1004
0
875
0